
2007: Sākums un nozares stabilizācija
2007. gads bija kritisks punkts Latvijas taksometru nozarei. Tirgus bija haotisks, bez vienotiem standartiem, un daudzi pārvadātāji strādāja uz izdzīvošanas robežas. Aptuveni 30% Rīgas taksometru kompāniju saskārās ar bankrotu. Reaģējot uz šo krīzi, tika dibināta Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO) ar mērķi apvienot atbildīgus uzņēmējus, ieviest kārtību un radīt pamatu ilgtspējīgai attīstībai.

2008: "Quality Taxi" standarta ieviešana
Lai cīnītos ar zemo pakalpojumu kvalitāti un atjaunotu sabiedrības uzticību, 2008. gadā LVTNDDO izstrādāja un ieviesa "Quality Taxi" standartu. Tas noteica stingras prasības automašīnu tehniskajam stāvoklim, tīrībai, vadītāju profesionalitātei un klientu apkalpošanai. Stratēģiski svarīgs solis bija vienošanās parakstīšana ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju (LVRA), kas garantēja Rīgas viesiem uzticamus un kvalitatīvus pārvadājumus, būtiski uzlabojot nozares tēlu. Vairāk par nozares attīstību lasiet šeit.

2009: Atzinība un klientu apmierinātības pieaugums
LVTNDDO darbs nesa augļus. Sadarbībā ar Rīgas domi un LVRA tika izveidota publiska reitingu sistēma, kas ļāva klientiem novērtēt pakalpojumus un izvēlēties labākos pārvadātājus. Šī iniciatīva veicināja veselīgu konkurenci un motivēja uzņēmumus uzlabot servisu. Rezultātā klientu apmierinātība ar taksometru pakalpojumiem pieauga par 25%, kas bija ievērojams sasniegums un apliecinājums pareizi izvēlētajai stratēģijai. Plašāk par to Travelnews.lv.
2010: Sociālais dialogs un darba apstākļu uzlabošana
Apzinoties, ka nozares pamats ir profesionāli un motivēti autovadītāji, LVTNDDO 2010. gadā parakstīja vēsturisku ģenerālvienošanos ar Latvijas Taksometru vadītāju arodbiedrību. Šis dokuments nostiprināja sociālo dialogu, uzlaboja vadītāju darba apstākļus un definēja jaunus, augstākus pakalpojumu standartus. Tas bija solis pretī Eiropas līmeņa darba attiecībām nozarē un veicināja tās ilgtermiņa stabilitāti. Vairāk informācijas pieejams Delfi.lv.
2016: Jauni izaicinājumi – Uber regulējums
Digitālo platformu ienākšana tirgū radīja jaunus izaicinājumus. LVTNDDO, sadarbojoties ar LTRK, aktīvi iesaistījās diskusijās par Uber darbības regulējumu. Mērķis nebija aizliegt inovācijas, bet gan nodrošināt godīgu konkurenci un aizsargāt vietējos uzņēmumus no nekonkurētspējīgiem apstākļiem. Tika panākts kompromiss, ieviešot īpašus noteikumus kopbraukšanas pakalpojumiem, kas lika pamatus līdzvērtīgai darbībai visiem tirgus dalībniekiem. Par to rakstīja TVNET.
2018: Cīņa pret negodīgām praksēm un Yandex Taxi
2018. gads pagāja cīņā pret negodīgas konkurences praksēm, kas saistītas ar Yandex Taxi ekspansiju. LVTNDDO aktīvi iestājās par nacionālo pārvadātāju interesēm, norādot uz riskiem, ko rada agresīva tirgus pārņemšana. Organizācijas mērķtiecīgā darbība palīdzēja saglabāt konkurenci un novērst vairākas negodīgas vadītāju prakses, tādējādi turpinot stiprināt nozares reputāciju un aizsargāt patērētājus. Plašāk par to NRA.lv.
2024: Inovācijas un fokuss uz ģimenes drošību
Sekojot līdzi mainīgajām klientu vajadzībām, LVTNDDO turpina atbalstīt un ieviest inovācijas. Sadarbībā ar biedru "Smile Taxi" tika attīstīti jauni, specializēti pakalpojumi. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir "Smile Baby Taxi" — pakalpojums, kas nodrošina īpaši aprīkotas automašīnas drošiem braucieniem ar bērniem. Tas apliecina nozares spēju attīstīties un piedāvāt risinājumus, kas paaugstina gan drošību, gan komfortu. Lasiet vairāk Travelnews.lv.
2025: Vienota fronte pret Bolt monopolu
2025. gadā LVTNDDO kopā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrību LAKRS apvienoja spēkus, lai celtu trauksmi par Bolt dominējošo stāvokli tirgū. Satiksmes ministrijā notika augsta līmeņa sanāksme, kurā tika uzsvērts, ka ārvalstu platformas darbība apdraud nacionālos pārvadātājus un deformē konkurenci. Tika aktualizēts jautājums par nevienlīdzīgu nodokļu slogu un nepieciešamību pēc stingrāka regulējuma. Lasīt vairāk par šo iniciatīvu...

12 miljoni kājām gaisā: nauda – Igaunijā?
Prese relīze, 2025. gada 26. septembris
Saeimas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas sēdē LVTNDDO publiski paziņoja, ka Bolt minētie “12 miljoni eiro ēnu ekonomikā” patiesībā ir summa, kas nodokļu veidā katru gadu aizplūst no Latvijas uz uzņēmuma kontiem Igaunijā.
Tā nav nauda aploksnēs — tā ir oficiāla, bet Latvijai nepieejama nodokļu masa, kas grauj mūsu valsts budžetu.
Organizācija uzsvēra, ka ir nepieciešami vienlīdzīgi noteikumi visiem tirgus dalībniekiem, lai novērstu šādu sistemātisku ienākumu izvešanu no valsts. Lasīt pilno relīzi...